Vakantiegroet van Nancy en Randall Faber
Beste vrienden en collega’s waar ook ter wereld! Wij wensen u en uw naasten gezondheid toe en een vrolijke en ontspannen kerstvakantie waarin u hoopvol naar het nieuwe jaar kunt uitkijken. Wellicht heeft u zin om zelf te spelen.….een etude, sonate, prelude of inventie. Maar als u dit boeiende arrangement van de carol God Rest […]
Proefexemplaren voor docenten
Bestel uw proefexemplaren met grote korting! Als pianodocent kunt u ‑onder voorwaarden- proefexemplaren van de basismethode ontvangen. Zo kunt bepalen of u de methode kunt gebruiken voor uw lessen. De boeken van Niveau 1 zijn gratis! De andere boeken ontvangt u met 50% korting. Deze aanbieding geldt voor maximaal 1 exemplaar van elk boek per docent. […]
Bevroren – en daarna lente
Een bericht van Randall Faber. Nancy en ik voelen mee met u en velen over de hele wereld tijdens deze ontwrichtende maatregelen tegen de pandemie. Het internationaal verkeer is stilgelegd, bijeenkomsten verboden, scholen gesloten – en nu onze lessen? Weet dat Piano Adventures u wil ondersteunen. Wij hebben ideeën om uw lessen gaande te houden. […]

Een kerstgroet van Nancy en Randall Faber
Kerst staat voor de deur. Wij wensen u en uw leerlingen hele prettige feestdagen! Als dank voor uw vertrouwen in Piano Adventures hebben wij een klein geschenk voor u: “O Christmas Tree” (“O denneboom”) in een gloednieuw arrangement van Nancy en Randall Faber. Raad eens: welk ander kerstlied is in het arrangement verwerkt? Hier kunt […]
Hoge onderscheiding voor Piano Adventures van Nancy en Randall Faber
Met gepaste trots maken wij bekend dat de pianomethode Piano Adventures van Nancy en Randall Faber de prestigieuze MTNA Frances Clark Keyboard Pedagogy Award 2018 heeft gewonnen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een persoon of groep personen die door de ontwikkeling producten of het uitbrengen van publicaties een belangrijke bijdrage heeft geleverd op het […]
Synergie op niveau 1
We willen zoveel mogelijk behandelen met onze beginnende leerlingen. Hoe halen we het maximale rendement uit de beperkte lestijd? Niveau 1 presenteert daartoe drie methodische elementen die elkaar versterken, indien ze gecombineerd worden aangeboden: variatie in vingerzettingen van nieuw aangeboden noten zodat het lezen van de noten wordt gestimuleerd, het gebruik van armgewicht om toon […]